Now creating
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland
  • Food & Beverage
  • Online Marketing
  • Campagnes

Koppert CressInternationale groei

Koppert Cress activeert chefs in UK & Oostenrijk via internationale campagnes via een B2B2C-model

Handen voegen groenten toe aan zalm- en erwtenpuree en serveren het geheel met So Syncd flair op een strak wit bord.
Handen serveren kunstig zalm, groene puree, microgroenten en toppings: totale culinaire sfeer van So Syncd.
2,1Miljoen impressies
in de UK
3,9Miljoen impressies
in Oostenrijk
218Sample
aanvragen

Koppert Cress activeert chefs in UK & Oostenrijk

Koppert Cress is geen standaard foodmerk. Het is een innovatief, internationaal opererend bedrijf dat planten, smaken en ideeën levert die chefs helpen om het verschil te maken. Geen massaproductie, maar precisie. Geen fast food, maar future food. De producten van Koppert Cress vinden hun weg naar de keukens van high-end restaurants, hotels en horecazaken over de hele wereld. Maar daar zit een uitdaging: Koppert Cress verkoopt zelf niet rechtstreeks. Alles gaat via distributeurs, wholesalers en retailpartners.

Het merk bevindt zich in een B2B2C-model, waarbij directe klantrelaties met chefs beperkt zijn. Toch wil je als merk zichtbaar blijven — niet alleen voor de groothandel, maar óók voor de eindgebruiker. En precies daar kwamen wij in beeld.

Van audit naar internationale pilotcampagnes

Het traject is begonnen met een grondige audit op vier fronten: strategie, branding, technologie en marketing. We keken naar het fundament van de organisatie, analyseerden waar de kansen lagen en maakten de vertaalslag naar een praktisch en schaalbaar plan. Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een tweetal internationale pilotcampagnes: één in Oostenrijk en één in het Verenigd Koninkrijk. Met als doel: het activeren van chefs via de bestaande verkoopkanalen van Koppert Cress. De key? Een sterke samenwerking met lokale wederverkopers, gecombineerd met een inspirerende en activerende multi-channel campagne en een smaakvolle trigger: de unieke Koppert Cress Sample Box.

Schaalbaar, maar met ruimte voor maatwerk.

Een zorgvuldig samengestelde selectie van Koppert Cress-producten, gratis op te halen bij de groothandel. Met de sample box hebben we een lead magnet die niet alleen nieuwsgierigheid opwekte bij chefs, maar ook directe traffic genereerde naar de locaties van de wederverkoper. Via een slimme mix van branding en performance — met advertenties op o.a. LinkedIn, Instagram, Facebook, Google en inzet van tools als o.a. Leadinfo, digital mailing — bereikten we precies de juiste chefs, F&B managers en decision makers in de markt. Internationaal campagne voeren vraagt om rekening houden met culturele verschillen. Oostenrijk is wezenlijk anders dan de UK, daar hielden we in de strategie en touchpoints dan ook rekening mee.

De telefoon toont een heerlijke Koppert Cress Salad Pea: door de chef goedgekeurd, favoriet bij fijnproevers, perfect voor So Syncd-momenten.
Een telefoon toont de apps So Syncd en KOPPERT CRESS, tussen groene bladeren op een beige achtergrond.
Koppert Cress Salad Pea pops op een smartphone, in harmonie met een frisse groene bladachtergrond.

Miljoenen impressies, 200+ leads

De kortlopende campagnes leverden in totaal 218 sample-aanvragen op. In de UK draaide de campagne 2,1 miljoen impressies, in Oostenrijk zelfs 3,9 miljoen. Deze case bewijst dat merken ook binnen een B2B2C-model grip kunnen krijgen op de eindklant. Door slim te activeren via eigen kanalen en die van wederverkopers, bouw je niet alleen aan je merk, maar ook aan concrete afzet. Koppert Cress zet hiermee de toon voor internationale groei. En wij zijn met deze formule klaar voor de volgende markt!

What our clients say

‘’Wij werken nauw samen met Every Day voor onze marketing activiteiten. Wij zien hen als een prettige sparringpartner, die ons helpt met het verder ontwikkelen van branding, strategie en campagnes. ‘’

Zwart-witfoto: een lachende vrouw met golvend haar draagt een blazer tegen een geometrische achtergrond.

Sandra Versteegen

Directrice, Roosendaal Citymarketing

  • Online Marketing
  • Detailhandel
De laptop toont het analysedashboard van Mason Cosmetics met grafieken en tabellen over de omzet.

Mason Garments

Nothing beats insights

  • Online Marketing
  • Detailhandel
  • Online Marketing
  • Detailhandel
Drie vrouwen poseren buiten in chique kleding: trenchcoat, broekpak en jasjes met patroon.

Newstyle

Structurele marketing

  • Online Marketing
  • Detailhandel
  • Campagnes
  • Sport & Leisure
Een speelse sneeuwbol met bergen, glijbanen, bomen en een lasershow in groen en rood.

Playdôme

Sport & Leisure

  • Campagnes
  • Sport & Leisure
  • Campagnes
  • Non Profit
Binnen staat een lachende man met een bril en een blazer, op de achtergrond zijn mensen en planten te zien.

Ministerie

Positionering v. Het Leerhuis

  • Campagnes
  • Non Profit
  • E-Commerce
  • Food & Beverage
Twee mensen genieten van het moment buiten, met een fris Jubelbiertje in de hand, genietend van de rust en het samenzijn.

Jubel Beer

Beer done differently

  • E-Commerce
  • Food & Beverage
  • Websites
  • Food & Beverage
Op een houten tafel staat een verfrissende G&T, gecombineerd met tonic en premium flessen GinnekenGin.com gin.

GinnekenGin.com

Gin one-pager

  • Websites
  • Food & Beverage
More