So Syncd
Design dating platform
- Branding
- SAAS - Platforms
Een goede webshop voor zowel B2B als B2C
Vaak ontwikkelen we webshops voor B2C om consumenten gemakkelijk producten te laten aanschaffen. Echter zien wij steeds meer dat ook B2B organisaties overstappen op slimme e-commerce platformen. Waarom zou je het immers je klanten niet een stuk makkelijker maken om bij je te bestellen? Het heeft daarnaast veel voordelen voor jouw eigen organisatie met het oog op bijvoorbeeld de administratie en processen. Kortom, kansen genoeg voor een B2B webshop!
Een veel gemaakte fout is dat B2B bedrijven er vaak al vanuit gaan dat ze weten wat hun klanten willen.
Echter is online gedrag heel anders dan offline gedrag en daarom zijn dit soort aannames een gevaarlijke valkuil. Het is goed om te starten met een goed onderzoek naar wat jouw klant wil. Wat verwachten zij van jouw webshop? Waarmee zijn zij geholpen? Met welke buyer persona’s heb je te maken? Dit zijn cruciale vraagstukken binnen de ontwikkeling van het strategische fundament voor de webshop.
Het voordeel van een webshop is dat je het heel persoonlijk kunt maken. Meer dan 80% van de B2B bedrijven merkt een stijging in conversies na het personaliseren van de webshop.
Hoe je kunt personaliseren? Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke aanbiedingen op basis van de bestelgeschiedenis, specifieke prijzen voor die klant of suggesties met nieuwe producten. Jij kent die klant persoonlijk, bedien hem ook zo. Werk hierbij slim en put uit data van klanten die je uit het ERP – of CRM-systeem kunt halen.
Bij B2B platformen heb je te maken met veel verschillende rollen. Zo kan de manager bestellen, maar ook de directeur of de financiële afdeling. Deze verschillende rollen hebben verschillende wensen. Door een slimme inrichting van je webshop kan je hierop inspelen. De kans is namelijk groot dat deze informatie al ergens te vinden is in je ERP of CRM-systeem. Wij adviseren dan ook altijd koppelingen te maken. Daarnaast kijken we graag naar de mogelijkheden van marketing automation om jouw B2B webshop zo slim mogelijk te maken, zoals gepersonaliseerde content of voorspelde bestellingen. Dit soort toepassingen kunnen een groot verschil maken en zijn alleen te integreren bij koppeling met bestaande systemen.
De sleutel voor succes met een webshop is namelijk het onderhouden en structureel door ontwikkelen. Combineer dat met een goede digitale strategie en slimme online marketing en je hebt een formule voor succes met jouw B2B platform. Onze specialisten analyseren met slimme tools om vanuit die analyse met concrete optimalisaties te komen. Zo worden al onze projecten steeds een beetje beter. Dat is de manier om te werken aan groeiende resultaten. Denk groot, start klein en groei slim.
You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.