Now creating
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland
  • Recruitmentplatform - ENGNR
  • B2B e-commerce platform voor internationale groothandel in professionele sportproducten - ACM Products
  • Campagne voor gedragsverandering in afvaldomein - Gemeente Breda
  • Corporate website & configurator - HBC
  • Strategische client journey sessies - Koppert Cress
  • Performancecampagnes voor leadgeneratie - FiscFree
  • Ontwikkeling digitaal landschap - Damen Technical Agencies
  • Multi-channel wervingscampagne - Surplus
  • Ontwikkeling corporate - en recruitmentplatform - Maas-Jacobs
  • Corporate website - Oliehoorn
  • Employer branding en wervingscampagne - Hoogheemraadschap Delfland

Effectieve communicatiecampagnes
voor overheden.

Gedragsverandering vraagt om méér dan alleen een campagne —het vereist een strategie die gedragsproof is. Of het nu gaat om inwoners, ondernemers of werkzoekenden, de uitdaging is om mensen echt in beweging te krijgen. Wij ontwikkelen campagnes die niet alleen bewustmaken, maar ook aanzetten tot actie.

Campagnes die echt aanzetten tot actie

Gedragswetenschap als gamechanger
Laptop op een schaduwrijk bureau met daarop een webpagina over astaxanthine, een oogafbeelding en tekst.

Veel campagnes raken de juiste snaar, maar missen gedragsimpact. Wij combineren campagnes met gedragswetenschap voor écht resultaat.

Veel campagnes blijven steken op goede intenties. Mensen wéten vaak wel wat ze moeten doen, maar toch gebeurt het niet. Gewoontes, sociale druk en praktische bezwaren spelen een grotere rol dan we denken. Daarom combineren wij communicatie met gedragswetenschappelijke inzichten. Hierin werken we samen met de beste partners van Nederland. We analyseren welke barrières de doelgroep ervaart en hoe we deze kunnen verlagen.

Met nudging maken we gewenst gedrag de makkelijke keuze. Framing en sociale bewijskracht zorgen voor herkenning en vertrouwen. Dit alles verwerken we in een krachtig concept en multi-channel campagnes zodat de boodschap niet alleen aankomt, maar ook tot actie leidt. Uiteraard meten we alles door, zodat we ook op daadwerkelijk (gedrags)effect kunnen rapporteren.

Programmeur achter computer in focus; persoon met planten vaag op de achtergrond.

Campagnes die gedrag écht veranderen

Van bewustwording naar actie. Wij ontwikkelen campagnes die mensen in beweging brengen. Met strategie, creatie én data bouwen we aan gedragsverandering die aantoonbaar werkt – van afvalscheiding tot verkeersveiligheid.

Vrouw in een wit jasje toont afbeeldingen op een bord.

Gedragswetenschap als fundament, creativiteit als motor

Gedragsverandering vraagt om meer dan een leuke boodschap. Daarom combineren we gedragspsychologie met creatieve campagnes die raken. Zodat jouw doelgroep niet alleen kijkt, maar ook handelt. Zodat we weerstanden en motivaties vertalen naar gewenst gedrag.

Modern kantoor: persoon achter laptop, anderen in de buurt; neonlicht op de muur.

Voor overheden met lef en ambitie

Samenwerken met Every Day is kiezen voor resultaat. We kennen de dynamiek van overheidscommunicatie én weten hoe je impact maakt binnen de kaders. Integer, doordacht en verrassend effectief. Met een werkwijze die aansluit bij de overheidsorganisatie, met draagvlak en co-creatie.

We proudly work with

Monochroom abstract met gelaagde geometrische vormen, dat doet denken aan een gestroomlijnde, gestileerde spaceshuttle.
Op de afbeelding staat "Claude" naast een zwart stervormig symbool.
Zwart PHP-logo met een bovenste boog op een witte achtergrond.
Zwart Node.js-logo met een zeshoek en strakke tekst op een witte achtergrond.
Het zwarte, hoekige ontwerp vormt een abstracte "V" op een witte achtergrond.
Adobe-logo: een gestileerde "A" aan de linkerkant, gevolgd door het vetgedrukte zwarte "Adobe.
Het opvallende zwarte logo van Shopify op een witte achtergrond.
Meta-logo: zwart, met een gestileerd oneindigheidssymbool naast het woord "Meta.
AWS-tekstlogo met daaronder een swoosh.
Monochroom abstract met gelaagde geometrische vormen, dat doet denken aan een gestroomlijnde, gestileerde spaceshuttle.
Op de afbeelding staat "Claude" naast een zwart stervormig symbool.
Zwart PHP-logo met een bovenste boog op een witte achtergrond.
Zwart Node.js-logo met een zeshoek en strakke tekst op een witte achtergrond.
Het zwarte, hoekige ontwerp vormt een abstracte "V" op een witte achtergrond.
Adobe-logo: een gestileerde "A" aan de linkerkant, gevolgd door het vetgedrukte zwarte "Adobe.
Het opvallende zwarte logo van Shopify op een witte achtergrond.
Meta-logo: zwart, met een gestileerd oneindigheidssymbool naast het woord "Meta.
AWS-tekstlogo met daaronder een swoosh.
Monochroom abstract met gelaagde geometrische vormen, dat doet denken aan een gestroomlijnde, gestileerde spaceshuttle.
Op de afbeelding staat "Claude" naast een zwart stervormig symbool.
Zwart PHP-logo met een bovenste boog op een witte achtergrond.
Zwart Node.js-logo met een zeshoek en strakke tekst op een witte achtergrond.
Het zwarte, hoekige ontwerp vormt een abstracte "V" op een witte achtergrond.
Adobe-logo: een gestileerde "A" aan de linkerkant, gevolgd door het vetgedrukte zwarte "Adobe.
Het opvallende zwarte logo van Shopify op een witte achtergrond.
Meta-logo: zwart, met een gestileerd oneindigheidssymbool naast het woord "Meta.
AWS-tekstlogo met daaronder een swoosh.
Laptop op beton met daarop de Nederlandse website: “CIRCULAIRE WONINGEN VAN MORGEN”.

Je doelgroep écht in beweging krijgen. Niet eenmalig, maar structureel. Dat is waar wij het verschil maken.

Een effectieve campagne moet meer doen dan informeren—hij moet raken. Wij ontwikkelen campagnes waarin mensen zichzelf herkennen en waarin de gewenste gedragsverandering vanzelfsprekend voelt. Dat kan een wervingscampagne zijn die niet alleen vacatures laat zien, maar een toekomstbeeld schetst waarin kandidaten zich direct thuisvoelen. Of een duurzaamheidscampagne die niet inzet op verplichtingen, maar mensen helpt om in kleine, haalbare stappen hun gedrag aan te passen. Door een slimme mix van online en offline communicatie zorgen we dat de boodschap precies op het juiste moment en via de juiste kanalen binnenkomt.

  • Campagnes
  • Non Profit
Persoon in een blauw jasje en bril, lachend met een tablet in een strak kantoor.
Binnen staat een lachende man met een bril en een blazer, op de achtergrond zijn mensen en planten te zien.

Ministerie

Positionering v. Het Leerhuis

  • Campagnes
  • Non Profit
  • Websites
  • Non Profit
Billboard: "Breda vergrijst! Leve Breda!" met op de achtergrond een kerktoren.
Straatbeeld: Op het reclamebord staat "Breda wordt grijzer. Leve Breda!" met een wazige kerk op de achtergrond.

Gemeente Breda

Hét senioren platform

  • Websites
  • Non Profit
  • Campagnes
  • Non Profit
Een man in strepen gooit plantenstengels in een zwarte bak onder een bladerdak, wat de Samen Aan De Bak!-gedachte belichaamt.
Een man ruimt de tuin op en gooit afval in een prullenbak. Een echt voorbeeld van "Samen Aan De Bak!".

Samen Aan De Bak!

Non Profit afvalcampagnes

  • Campagnes
  • Non Profit
  • Websites
  • Non Profit
Op een smartphone verschijnt een Nederlandse webpagina over energiebesparing.
Iemand bekijkt op zijn tablet een digitaal menu met gerechten en prijzen.

DEB

Digitaal platform

De digitale bespaarassistent

  • Websites
  • Non Profit

Verandering vraagt om meer dan communicatie, het vraagt om een doordachte aanpak van strategie tot activatie.

Wij geloven niet in losse acties, maar in een gestructureerde aanpak die van begin tot eind doordacht is. In alle jaren hebben we een kant-en-klare gedragsproof aanpak ontwikkelen voor effectieve communicatiecampagnes voor overheden. We starten met een strategische sessie waarin we de gedragsdoelen en – drempels scherpstellen. Dan kunnen we gaan analyseren, samen met de gedragswetenschappers. Op basis daarvan ontwikkelen we een advies en een creatief concept dat zowel overtuigt als activeert. Vervolgens zorgen we voor een impactvolle uitrol via digitale kanalen, social media, fysieke activaties en slimme samenwerkingen. Door middel van data-analyse en optimalisatie blijven we sturen op resultaat. Dat doen we niet eenmalig, maar structureel. Want gedrag verander je niet even snel, het vergt een doordachte aanpak voor een langere termijn.

Gedragsverandering is geen kwestie van harder roepen, maar van slimmer communiceren. Met de juiste combinatie van gedragspsychologie, strategie en creativiteit zorgen we ervoor dat jouw campagne niet alleen zichtbaar is, maar ook echt iets in gang zet. Laten we samen gaan voor echte impact.

  • +20

Ready to make impact? Let’s get in touch

25+ digital natives & 2 lovely dogs

You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.

hello@every-day.nl085 021 11 21

Veelgestelde vragen

Alles wat je wilt weten over onze aanpak voor campagnes voor gedragsverandering voor overheden.

01 Wat maakt een gedragsveranderingscampagne anders?

02 Hoe werkt jullie aanpak precies?

03 Hoe betrekken jullie interne stakeholders, zoals beleidsmedewerkers, wethouders of handhaving?

04 Hoe meten jullie of een gedragsveranderingscampagne echt werkt?

05 Hoe zorgen jullie dat een campagne niet belerend of betuttelend overkomt?

More