Ministerie
Positionering v. Het Leerhuis
- Campagnes
- Non Profit
Bewustwording en gedragsverandering door een sterke campagne. Via campagnes proberen veel overheden en bedrijven structureel goed gedrag te stimuleren bij de doelgroep.
Beter omgaan met het scheiden van afval, stoppen met roken of het voorkomen van ongelukken. Dit gebeurt vaak via speciaal ontwikkelde campagnes voor gedragsverandering. Nu weten we allemaal wat het sociaal wenselijke gedrag is, maar toch laten we het niet allemaal zien. Goedbedoelde campagnes mislukken helaas vaak. Hoe kan dit eigenlijk?
Een groot deel van ons gedrag gebeurt namelijk onbewust. Daarom proberen we bij campagnes voor gedragsverandering in te spelen op onbewuste psychologische factoren die meespelen.
Dat is de manier om gedrag te kunnen veranderen. Soms zitten grote effecten hem in kleine zaken. Dat vraagt natuurlijk om goed onderzoek, inzicht en de juiste expertise. De basis van campagnes voor gedragsverandering is dan ook de ontwikkeling van een goed strategisch fundament met oog voor de psychologische werking van gedrag.
Een unieke werkwijze voor campagnes voor gedragsverandering
Every Day heeft samen met gedragswetenschappers D&B een unieke werkwijze ontwikkeld voor campagnes gericht op gedragsverandering. Van een goed fundament, naar gerichte interventies rondom de belangrijkste focusthema’s. Dat is in een notendop hoe we te werk gaan. Bij het ontwikkelen van het fundament beginnen we met de strategie. Daarna ontwikkelen we een creatief concept, de middelenmix en bewustwording bij de community.
Vanuit dat fundament gaan we aan de slag met specifieke focusthema’s: wat heeft prioriteit? Rondom de focusthema’s ontwikkelen we gerichte interventies om het gewenste doelgedrag te realiseren.
Dit is een continu proces van analyseren, evalueren en optimaliseren om zo de doelstellingen te bereiken.
Bij Every Day geloven we in slim campagne voeren. Niet schieten met hagel, maar schieten met scherp. Er zijn erg veel factoren van invloed op het succes van een campagne. Timing, boodschap, strategie, kanalen, doelgroep, budget en niet te vergeten het creatieve concept.
Door inzet van data, innovatieve tools en de juiste kanalen analyseren we continu de resultaten van de campagne. Vanuit die resultaten optimaliseren we de kanalen en passen we aan waar nodig. Slim en flexibel zijn. Dat is de sleutel tot succes.
You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.