25+ digital natives & 2 lovely dogs
Je hebt een webshop. En nu? In deze blog behandelen we een aantal aandachtspunten en geven we tips hoe je beter kunt inspelen op de doelgroep met je e-commerce platform.
Social media blijft groeien en is het belangrijkste platform voor e-commerce. Even een paar cijfers:
Er zijn via social media steeds meer mogelijkheden om direct producten te verkopen. Denk hierbij aan Instagram Shopping. Momenteel wordt er op Instagram een proefversie gedraaid om direct een product te verkopen (Instagram Checkout). Ruim 20 merken waaronder H&M en Zara maken hier gebruik van. Zodra een gebruiker op een product klikt, wordt deze naar een (pop-up) afrekenscherm gestuurd. Daar kan de klant vervolgens de aankoop voltooien. Hiermee verklein je de afstand tussen inspiratie opdoen op social media en een aankoop voltooien via de webshop. Je gaat dus niet meer naar de webshop en de drempel om nog een keer door te klikken is hiermee weg.
Deze ontwikkeling betekent dat er nieuwe kanalen toegevoegd moeten worden aan de e-commerce strategie. Naast de webshop zullen er ook op de social media kanalen producten moeten staan.
De waarde van content en storystelling wordt ontzettend belangrijk. We zien steeds meer een verschuiving van product gedreven marketing naar een buyer experience. Waarbij het product onderdeel is van de marketing. De bezoeker verwacht dat de content steeds meer past bij hun gedrag, persoonlijke data, website gebruik en de fase waarin ze zich begeven.
Belangrijke tip is om out of the box te denken en creatief te zijn. Het gaat verder dan alleen de tekst en afbeeldingen. Denk aan een video, whitepaper of een quiz.
Nieuwe klanten aanzetten tot een eerste aankoop is lastiger dan bestaande klanten aan te zetten tot een nieuwe aankoop. Het is belangrijk dat je laat zien dat je het waardeert dat een klant, klant is. Loyaliteitsprogramma’s zijn daar perfect voor. Loyaliteitsprogramma’s brengen mensen terug naar de webshop.
Welke loyaliteitsprogramma’s zijn er?
Maar wat maakt een loyaliteitsprogramma succesvol?
Hulp nodig om e-commerce onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep? Neem dan contact met ons op.
You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.
Culture - Wendy Cao
Every Day wordt partner Justdiggit
Marketing - Fiorique Werger
Every Day – Everywhere
Culture - Davy in 't Veen
High Performance Agency 2023 binnen DDA
Marketing - Melvin Giebels
Mogelijkheden & valkuilen van OpenAI en ChatGPT voor Online marketing
Awards - Sander Dircken
We zijn FD Gazellen!
Culture - Fiorique Werger
Summer Vibes met Every Day ☀️