So Syncd
Design dating platform
- Branding
- SAAS - Platforms
De perfecte balans tussen SEO en SEA. Onze online marketeers geloven niet in een keuze tussen SEO of SEA.
De combinatie draagt bij aan het bereiken van de online doelstellingen. We gaan op zoek naar de perfecte balans tussen organische vindbaarheid (SEO) en geadverteerde vindbaarheid (SEA). Vanuit de digitale strategie gaan we aan de slag en daarbij houden we de ontwikkelingen van Google nauwlettend in de gaten.
Om een goed beeld te krijgen van SEO en SEA is het interessant om te kijken naar wat het nu eigenlijk inhoudt. Zonder er al te diep op in te gaan komt het neer op het volgende.
SEO staat voor search engine optimization of zoekmachineoptimalisatie. Het komt neer op een verzameling van technieken die bijdragen aan de organische vindbaarheid van jouw website op relevante zoekwoorden. SEA staat voor search engine advertising of adverteren in zoekmachines. Het komt neer op inkopen van advertentieruimte in de zoekresultaten waarbij Google Adwords het meest bekend is.
Bij SEA betaal je voor iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt.
Omdat je betaald is jouw advertentie altijd zichtbaar en daarmee trek je bij een goede advertentie dus direct bezoekers naar jouw website of webshop. Zodoende realiseer je met SEA direct resultaat, maar maak je dus wel kosten per klik. Uiteraard is iemand naar de website of webshop krijgen niet voldoende. Je wilt immers conversie realiseren. Onze online marketeers zijn dan ook druk bezig met het optimaliseren van de campagnes voor een optimaal resultaat uit SEA.
SEO heeft tijd nodig. Het duurt namelijk even voor de zoekmachines de SEO-activiteiten zien en waarderen. Dat komt omdat er landingspagina’s worden toegevoegd op de belangrijkste zoekwoorden. De indexatie en waardering hiervan vraagt tijd. Google kijkt bij de waardering van websites naar zeer veel factoren. Het is daarom belangrijk dat er continu tijd, expertise en energie wordt gestoken in de optimalisatie. Het voordeel van SEO is dat het gratis bezoekers oplevert wanneer je eenmaal hoog in de zoekmachines getoond wordt. Je betaald dus niet per klik, maar puur voor de inspanningen.
Dat gaan we samen bepalen aan de hand van de strategische sessie en digitale strategie. De resultaten van SEA zijn tijdelijk te noemen, want zodra je stopt met een campagne kost dit je bezoeker. De resultaten van SEO zijn meer blijvend, maar vragen een langere termijn. Beiden kunnen interessant zijn en beiden vragen structurele analyse, onderhoud en optimalisaties. Weten wat voor jou het beste werkt? Kom eens bij ons langs voor een intake!
You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.