C-Cinema --
E-commerce platform
Een familiebedrijf met 3 vestigingen, waarbij een sterk online fundament belangrijker is dan ooit.
Beleving en gebruiksgemak staan centraal
Elk bioscoopbezoek moet een feestje zijn. Kortom, de persoonlijke beleving moet ook op de website op-en-top zijn. Vanuit het merk C-Cinema hebben we een beeldtaal en stijl ontwikkeld die het persoonlijke gevoel terug laat komen op de website. Want door persoonlijke interactie op de website blijven bezoekers langer geboeid en keren ze eerder terug. Essentieel dus!
Daarnaast hebben we op basis van data-analyse gezien dat meer dan 82,5% van de gebruikers filmtickets boeken via de mobiele telefoon. Op basis van deze data is het essentieel om in het webdesign ‘mobile first’ te gaan denken.
(Headless) Webshops met diverse API koppelingen
Voor conversie optimalisatie is het niet alleen het uitwerken van een juiste paginastructuur. Ook het onzichtbare, maar functionele deel van de website moet goed zijn.
Om voorbereid te zijn op de toekomst is het nieuwe e-commerce platform van C-Cinema ontwikkeld in twee losse lagen, de front- en back-end is volledig van elkaar gescheiden. Alle data wordt beschikbaar gesteld via een eigen ontwikkelde API. Wanneer er in de toekomst een mobiele app ontwikkeld zal worden, dan is hier al rekening mee gehouden en kan deze communiceren met de API.