Communicatiecampagne
--- Samen aan de bak!
In opdracht van afvalinzameling – en reinigingsbedrijf Saver voor de gemeenten Roosendaal, Bergen op Zoom, Halderberge en Woensdrecht.
Activerende campagne voor gedragsverandering
De doelstelling van het initiatief was vanaf moment 1 helder. Met een aansprekende en vernieuwende communicatiecampagne verschillende doelgroepen bereiken en activeren om aan de slag te gaan met het (nog) beter scheiden van (rest)afval.
Met als hoofddoel de landelijke VANG-doelstelling: van 250 kilo naar 100 kilo restafval per inwoner per jaar. Every Day is na een pitchtraject unaniem verkozen als de strategische – en uitvoerende partner voor deze communicatiecampagne.
Strategisch fundament op basis van gedragsverandering
De campagne is veel meer dan een concept. Het strategisch fundament is essentieel voor het bereiken van doelstellingen. De strategie van deze campagne is verweven met het proces van gedragsverandering. Het gedrag van de bewoners moet beïnvloed en positief veranderd worden.
Samen met gedragswetenschappers is er een model ontwikkeld wat dient als strategisch fundament.